تعمیر برد اینورتر تلویزیون پاناسونیک

نسل جدید تلویزیون ها ساختار گسترده و پیچیده ای دارند. شاید وقتی تعمیرکار خبر از خرابی و نیاز به تعمیر برد اینورتر تلویزیون پاناسونیک شما می دهد این نام برایتان نا آشنا بوده و جا خورده باشید ما در این مقاله شما را با برد اینورتر و تعمیر آن آشنا می کنیم.

تلویزیون ها از بردهای مختلفی همچون مین برد، برد تیکان و برد اینورتر تشکیل شده اند، برد اینورتر یکی از قطعات اصلی تشکیل دهنده ی تلویزیون های پاناسونیک می باشد. وظیفه برد اینورتر تلویزیون پاناسونیک تشکیل تصاویر پنل تلویزیون می باشد.

به نظر می رسد اگر بدانید مشکل تلویزیون شما دقیقا چیست و سریع تلویزیون را خاموش کنید، سرایت خرابی از قطعه ای به قطعه ی دیگر را کنترل می نمایید. و به این صورت می توانید هزینه ی تعمیرات را کاهش دهید. چرا که تلویزیون یک سیستم پیچیده است و اجزای آن در هماهنگی با یکدیگر فعالیت می کنند. در ادامه به تشریح هر آنچه که لازم است از تعمیر برد  اینورتر تلویزیون پاناسونیک بدانید، می پردازیم. 

تعمیر برد اینورتر تلویزیون پاناسونیک

وظیفه برد اینورتر در تلویزیون پاناسونیک چیست؟

می توان گفت وظیفه اصلی برد اینورتر روشن کردن بک لایت و پس از آن تولید نور برای به  نمایش در آمدن تصاویر است. در واقع این برد ولتاژ DC‌ را از منبع تغذیه تلویزیون پاناسونیک دریافت می‌کند.

از این رو می توان گفت برد اینورتر توسط خروجی‌ SMPS که با ولتاژ بالا ایجاد می‌شود جریان برق DC را دریافت می‌کند‌. سپس با استفاده از آن لامپ‌های بک لایت را روشن و در نهایت تصاویر با کیفیت و با وضوح بالا در صفحه نمایش تلویزیون پخش می نماید.

علائمی که نیاز به تعمیر برد اینورتر تلویزیون پاناسونیک دارد؟

به طور معمول تلویزیون‌ها جدای از اینکه چه برندی داشته باشد، در هنگام به وجود آمدن مشکل و ایراد برای برد اینورتر آن، علائم و ایرادات مشابهی را از خودشان بروز می ‌دهند که تعمیرکار تلویزیون بر اساس  آن علائم به شما می‌گوید که باید چه کارهایی ضرورت دارد برای تعمیر برد اینورتر تلویزیون پاناسونیک خود انجام دهید.

تعویض برد اینورتر تلویزیون پاناسونیک
  • عدم نمایش تصاویر تلویزیون

نشان ندادن تصاویر تلویزیون پاناسونیک اصلی ترین علامت و نشانه برای خرابی برد اینورتر است، و یکی از شایع ‌ترین مشکلات سوختن کامل برد اینورتر است.

  • خاموش شدن تلویزیون بلافاصله پس از روشن شدن بک‌ لایت

گاهی اتفاق می افتد که پس از روشن کردن تلویزیون پاناسونیک خود، بلافاصله بک لایت و نمایش تصویر آن خاموش می ‌شود. در اکثر مواقع این ایراد خود را در کسری از ثانیه بروز می ‌دهد؛ به طوری که ممکن است حتی شما متوجه چنین رویدادی نشوید. توصیه می شود در صورت رو به رو شدن با این مشکل در تلویزیون پاناسونیک خود  هرچه سریع ‌تر یک متخصص و تکنسین در نمایندگی تلویزیون پاناسونیک نسبت به تعمیر برد اینورتر تلویزیون پاناسونیک شما بپردازد.

  • عدم نمایش تصویر تلویزیون در حالی که صدا دارد

از دیگر نشانه های خرابی برد اینوتر تلویزیون پاناسونیک که نیاز مبرم به تعمیرات تخصصی دارد،  زمانی است که تلویزیون روشن می‌ شود هیچ تصویری ندارد، اما صدا از تلویزیون پخش می ‌شود. در این مواقع برد اینورتر با آسیب جدی مواجه شده است و دیگر قادر به تولید نور نیست؛ بنابراین تصویر در صفحه نمایش پخش نمی ‌شود.

هزینه تعمیر برد اینورتر تلویزیون پاناسونیک

هزینه تعمیر برد اینورتر تلویزیون پاناسونیک به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل نوع مشکل، مدل تلویزیون و هزینه قطعات یدکی می ‌شود. معمولاً مشکلاتی مانند خرابی خازن‌ ها یا ترانزیستور ها می ‌تواند هزینه ‌های متفاوتی را به همراه داشته باشد. در برخی موارد، در صورت نیاز به تعویض کل برد اینورتر، هزینه تعمیر به مراتب بیشتر خواهد بود. به همین دلیل، توصیه می‌ شود قبل از اقدام به تعمیر، قیمت ‌ها و خدمات ارائه شده توسط تعمیرکاران مختلف را توسط نمایندگی تلویزیون پاناسونیک بررسی تا از کیفیت خدمات و هزینه‌ های انجام شده اطمینان حاصل نمایید.

تعویض برد اینورتر تلویزیون پاناسونیک

برای تشخیص اینکه خرابی های برد اینورتر تلویزیون پاناسونیک قابل تعمیر است یا خیر نیازمند عیب یابی تخصصی و کارشناسانه هستیم. گاهی شدت نوسان برق به دلیل عدم استفاده از محافظ برق، طوری به برد اینورتر تلویزیون پاناسونیک آسیب جدی وارد می‌کند که در این مواقع امکان تعمیر آن وجود ندارد و حتما باید برد اینورتر تعویض شود‌. جهت تشخیص این مسئله که برد اینورتر تلویزیون پاناسونیک شما نیاز به تعمیر دارد یا تعویض حتما باید توسط متخصصین نمایندگی پاناسونیک مورد بررسی و عیب یابی دقیق قرار بگیرد. برای تشخیص این موارد می توانید از خدمات تعمیر در محل استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *