چرا تلویزیون پاناسونیک صدا دارد ولی تصویر ندارد؟

زمانی که تلویزیون پاناسونیک صدا دارد ولی تصویر ندارد، به این معنی است که یکی از قطعات دچار مشکل شده است. یکی از بخش های یونیت صفحه نمایش به درستی عمل نمیکند یا معیوب است. این بخش ها شامل بک لایت، پنل و برد تیکان می شوند. اگر تلویزیون پاناسونیک شما دارای گارانتی است، می توانید برای تعمیر آن از خدمات گارانتی استفاده کنید.

عیب یابی ، تلویزیون پاناسونیک صدا دارد ولی تصویر ندارد

بک لایت یا نور پس زمینه

نور پس زمینه مجموعه ای از LED ها است که پنل LCD را روشن می کنند و تصویری را که می بینید ایجاد می کنند. اگر بک لایت شکسته باشد، پنل LCD هیچ نوری دریافت نمی کند و صفحه سیاه به نظر می رسد، بنابراین تلویزیون پاناسونیک صدا دارد ولی تصویر ندارد.

چرا تلویزیون پاناسونیک صدا دارد ولی تصویر ندارد؟

آیا بک لایت تلویزیون پاناسونیک دچار مشکل است؟

  • تلویزیون را روشن کنید و به دنبال هر گونه نشانه ای از نوری که از صفحه می آید باشید. حتی اگر تصویر بسیار کم نور باشد، به احتمال زیاد بک لایت تلویزیون هنوز کار می کند.
  • بک لایت LED ها را برای هر گونه، نشانه آسیب بررسی کنید. به دنبال LED های شل یا سوخته باشید.

اگر تأیید می کنید که بک لایت دچار مشکل شده است، باید آن را تعویض کنید. جهت تعمیر یا تعویض بک لایت تلویزیون پاناسونیک ، با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید. کارشناسان نمایندگی پاناسونیک درخواست شما را در سیستم ثبت کرده و به تکنسین مربوطه ارجاع خواهند داد سپس تکنسین با شما تماس گرفته و در کمترین زمان در محل حضور پیدا خواهند کرد.

پنل تلویزیون پاناسونیک

پنل خود صفحه نمایش است. اگر پنل شکسته باشد، تصویر تحریف شده یا کاملاً وجود نخواهد داشت.مشکلات مختلفی می تواند در پنل تلویزیون های پاناسونیک ایجاد شود، از اشکالات جزئی گرفته تا خرابی های جدی تر که ممکن است یکی از دلایل ایجاد مشکل، تلویزیون پاناسونیک صدا دارد ولی تصویر ندارد شود.

عیب یابی مشکلات پنل تلویزیون پاناسونیک می تواند چالش برانگیز باشد توصیه می شود با شماره های ذکر شده در سایت تماس بگیرید و با تکنسین تعمیر تلویزیون پاناسونیک مشورت کنید. آنها می توانند مشکل را تشخیص دهند و بهترین راه حل را توصیه کنند، که ممکن است شامل به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، تعویض قطعات یا تعویض پنل باشد.

برد تی کان

برد تی کان وظیفه پردازش اطلاعات تصویر را بر عهده دارد. زمانی که برد تی کان تلویزیون پاناسونیک خراب شود، تصویر تلویزیون به صورت قطعه قطعه یا تار نمایش داده می شود. در این حالت، صدا همچنان وجود دارد. برد T-Con، یا برد کنترل زمان‌بندی، یک قطعه حیاتی در تلویزیون‌های LCD و LED است. این برد مسئول ارسال سیگنال‌های مناسب به پنل LCD برای نمایش صحیح تصاویر است. اگر برد T-Con خراب شود، می‌تواند باعث مشکلات مختلفی شود.

شایع‌ترین علامت خرابی برد T-Con، عدم وجود کامل تصویر در صفحه نمایش تلویزیون است. تلویزیون ممکن است هنوز صدا تولید کند، که نشان می دهد برد اصلی در حال کار است، اما تصویر وجود نخواهد داشت(همان مشکل تلویزیون پاناسونیک صدا دارد ولی تصویر ندارد)

تلویزیون پاناسونیک صدا دارد ولی تصویر ندارد

ایراد در ورودی ها و اتصالات

در برخی موارد، ممکن است مشکل از اتصالات تلویزیون باشد. برای مثال، ممکن است کابل HDMI یا کابل AV به درستی به تلویزیون متصل نشده باشد. در این حالت، تلویزیون پاناسونیک صدا دارد ولی تصویر ندارد. عدم نمایش تصویر در تلویزیون پاناسونیک می تواند به دلیل طیف وسیعی از مشکلات مربوط به ورودی ها و اتصالات تلویزیون باشد.

مشکلات نرم افزاری

گاهی اوقات، اشکالات نرم افزاری می توانند باعث مشکلات مربوط به ورودی شوند. سعی کنید تلویزیون را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید تا تنظیمات پیش فرض را بازیابی کنید و هرگونه مشکل مربوط به نرم افزار را برطرف کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *