دلایل ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون پاناسونیک چیست؟

وجود لکه سیاه روی صفحه تلویزیون پاناسونیک یا سایر برند ها حکایت از وجود مشکل و یا آسیب در یکی از قطعات تلویزیون پاناسونیک شما دارد.معمولا این لکه در هر سمتی از تلویزیون می تواند اتفاق بیافتد، این هاله یا لکه سیاه می تواند در هر نقطه از تلویزیون برای مثال در وسط، سمت چپ، راست، بالا و پایین تلویزیون پاناسونیک مشاهده شود که سبب می شود شما  در حین تماشای برنامه ی مورد علاقه خود دچار مشکلاتی شوید.

گاهی اوقات این مشکل با یک حرکت و اقدام ساده برطرف می شود اما در بعضی موارد کار ساده ای نیست و نیاز به تعویض قطعات دارد، که توصیه می شود این کار حتما توسط یک متخصص و تعمیر کار حرفه ای صورت پذیرد تا دستگاه شما دچار آسیب های بیشتری نشود.

علت ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون پاناسونیک چیست؟

 اگر تلویزیون پاناسونیک شما دچار مشکل لکه سیاه شده است برای عیب یابی و تعمیر با تکنسین های حرفه ای ما در نمایندگی تلویزیون پاناسونیک تماس بگیرید. همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و برای حل مشکل تلویزیون پاناسونیک شما اقدام می کنند.

علت ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون پاناسونیک چیست؟

گاهی ممکن است در تلویزیون های پاناسونیک شما هاله یا لکه سیاه رنگی ظاهر شود که ذهن شما را به خود درگیر کند.این مشکل کیفیت تصویر را تحت تاثیر قرار می دهد.مخصوصا اگر این ایراد در مرکز باشد. لازم به ذکر می باشد که منشأ بروز این اختلال به نوع دستگاه شما (تلویزیون ال سی دی، ال ای دی، پلاسما و یا اولد ) و تکنولوژی به کار رفته در آن بستگی دارد.

لکه سیاه روی  صفحه تلویزیون پاناسونیک به هر علتی که رخ دهد ، بسیار مهم بوده و  برای تعمیر آن باید نهایت دقت را داشته باشیم. و باید از جدیدترین تکنولوژی ها و تجهیزات عیب‌یابی و از کارشناسانی ماهر و تجربه کافی استفاده نماییم. چرا که امکان دارد که منشأ اختلال روی داده به درستی تشخیص داده نشده و دستگاه به علت دستکاری‌ های اشتباه، دچار خرابی بیشتر گردد.

دلایل ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون پاناسونیک

مهم ترین دلایل ایجاد لکه سیاه بر روی صفحه تلویزیون پاناسونیک عبارت است از :

  1. خرابی پنل تلویزیون

یکی از دلایل بروز لکه سیاه بر روی صفحه تلویزیون پاناسونیک خرابی پنل تلویزیون می باشد. زمانی که قسمت ماژور یا لیکوئید در پنل تلویزیون به شدت کثیف و یا خراب گردد، این حالت موجب سیاه شدن تصویر تلویزیون و صفحه نمایش ال ای دی می گردد. پنل های تلویزیون، دارای طول عمر محدودی می باشند در نتیجه لازم است بعد از تمام شدن طول عمر، تعویض گردند.وقتی عمر مفید پنل ها به پایان می رسد، لکه و هاله ‌های سیاه رنگ روی صفحه نمایش تلویزیون پاناسونیک ظاهر می شوند.

  1. پیکسل سوختگی تلویزیون

صفحه نمایش تلویزیون از نقاط کوچک زیادی به نام پیکسل تشکیل شده است که در رنگ های مختلفی مانند قرمز، سبز، آبی، سفید یا سیاه دیده می شوند. این پیکسل ها به نمایش صحیح تصاویر کمک می کنند و در صورت آسیب دیدن این پیکسل ها، تصویر در آن قسمت نمایش داده نمی شود و نتیجه به صورت یک نقطه سیاه در تلویزیون ظاهر می شود. هر پیکسل از سه دیود با رنگ های مختلف تشکیل شده است که عیوب هر کدام باعث می شود پیکسل به صورت نقاط سیاه ظاهر شود.

3. خرابی بک لایت

از مهم ‌ترین دلایل سیاه شده تصویر تلویزیون پاناسونیک خرایی بک لایت دستگاه می باشد. هنگامی که بک لایت تلویزیون ال ای دی دچار اختلال گردد، لکه ‌هایی سیاه و تیره بر روی صفحه نمایش دستگاه ال ای دی ظاهر می گردد. در حالت بروز این مشکل در دستگاه (خرابی بک لایت) لازم است هر چه سریعتر برای تعمیر آن اقدام نمود.

چرا که خرابی بک لایت در یک قسمت، موجب پخش ولتاژ لامپ‌های معیوب در بین لامپ های سالم شده و در نهایت سبب خرابی زود هنگام کلیه صفحه نمایش دستگاه می گردد. از نشانه های خرابی بک لایت این بوده که صفحه تلویزیون خاموش و روشن می گردد.

رفع مشکل لکه های سیاه روی تلویزیون پاناسونیک

رفع مشکل لکه های سیاه روی تلویزیون پاناسونیک

تعمیر پیکسل های معیوب

اگر مشکل لکه سیاه بر روی صفحه تلویزیون پاناسونیک شما پیکسل سوختگی باشد، راهکار ما تعمیر پیکسل های معیوب و آسیب دیده است. اگر هر کدام از پیکسل های سطح نمایشگر به درستی کار نکنند، ممکن است شاهد ایجاد لکه های سفید، رنگی و یا سیاه در صفحه نمایش تلویزیون باشیم. با شناسایی و ترمیم پیکسل آسیب دیده، این مشکل به سادگی حل می شود.

تعمیر یا تعویض بک لایت

آخرین راه حل لکه های سیاه در نمایشگر تلویزیون پاناسونیک ، تعمیر یا تعویض بک لایت است. در تلویزیون های ال ای دی، اگر لامپ های LED بسوزند، تصویر در همان بخش تاریک می شود. در این حالت ممکن است لکه هایی روی صفحه ببینید که البته با تعویض لامپ سوخته، از بین می روند.

در تلویزیون ال سی دی به جای لامپ‌ های معمول در ال ای دی، لامپ فلوئورسنت وجود دارد. گرمای بالا لامپ فلورسنت، به ویژه بعد از روشن ماندن تلویزیون به مدت طولانی، مشکلاتی را ایجاد می کند که یکی از آن ها ایجاد لکه سیاه روی صفحه تلویزیون پاناسونیک است.

 با ترمیم یا تعویض بک لایت، لکه های سیاه هم از بین می روند. کارشناسان ما در بخش تعمیرات تلویزیون پاناسونیک در نمایندگی پاناسونیک آماده پاسخ گویی به شما کاربران محترم می باشد و در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض پنل یا پیکسل و یا بک لایت تلویزیون پاناسونیک در کوتاه ترین زمان در محل حاضر می شوند و از نزدیک و در حضور شما مشکل تلویزیون شما را بررسی و برای تعمیر آن اقدام می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *