دلایل روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

یکی از مشکلات رایج در تلویزیون پاناسونیک که اکثر کاربران با آن مواجه هستند. روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک است و این مشکل ساده و پیش افتاده ای نیست که به راحتی برطرف شود. چرا که این مشکل به علت خرابی برد پاور یعنی همان منبع تغذیه تلویزیون است و یا به علت خرابی مادربرد دستگاه است.

لازم به ذکر است برای حل این مشکل حتما به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. چرا که در غیر صورت هزینه های گزافی باید بپردازید. ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که با وجود اتصال تلویزیون به برق و فشردن دکمه پاور، با روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک روبرو شوید. برای اینکه بدانید چرا تلویزیون پاناسونیک روشن نمی شود، باید بگوییم که این مشکل دلایل متعددی دارد در این مقاله به بررسی علت روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک می پردازیم.

روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

چرا تلویزیون پاناسونیک روشن نمی شود ؟

خرابی برق ورودی: خرابی برق ورودی یکی از دلایل شایع روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک است. این می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله:

1-سیم برق شل یا جدا شده: مطمئن شوید که سیم برق به طور محکم به هر دو تلویزیون و پریز برق وصل شده است.

2-پریز برق معیوب: سعی کنید تلویزیون را به پریز برق دیگری وصل کنید تا مشکل مربوط به خود پریز را رد کنید.

3-فیوز سوخته: اگر خانه شما دارای جعبه فیوز است، مطمئن شوید که فیوز پریز مورد استفاده تلویزیون سوخته نیست.

4-کلید مدار قطع شده: اگر خانه شما دارای جعبه کلید مدار است، مطمئن شوید که کلید مدار پریز مورد استفاده تلویزیون قطع نشده است.

5- اشکال در ریموت کنترل: اگر ریموت کنترل تلویزیون خراب باشد، ممکن است تلویزیون روشن نشود. برای رفع این مشکل، ریموت کنترل تلویزیون را بررسی کنید و مطمئن شوید که باتری های آن سالم هستند و به درستی کار می کنند. همچنین می توانید ریموت کنترل تلویزیون را با یک ریموت کنترل دیگر جایگزین کنید تا مطمئن شوید که مشکل از ریموت کنترل نیست.

دلایل روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

  • خرابی مادربرد

یکی از عمده دلایل روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک خرابی مادربرد دستگاه  می باشد مادربرد قلب دستگاه شماست و اگر دچار آسیب احتمالی شود یحتمل تلویزیون شما  به طور ناگهانی خاموش می شود از دلایل شایعی که باعث بروز این آسیب به دستگاه می شود نوسان برق می باشد همین طور اتصال کابل های غیر اورجینال به تلویزیون نیز باعث بروز این مشکل می شود برد تلویزیون جز قطعات سخت افزاری است و مدارها و قطعات الکترونیکی تلویزیون روی آن سوار می شود مادر برد مثل مغز برد اصلی و حیاتی تلویزیون است و وظیفه آن هدایت و اجرای تمامی فرمان ها از طریق مین برد به سایر قسمت های تلویزیون می شود

بنابراین بدیهی است که اگر مادربرد تلویزیون آسیب ببیند، این دستگاه ناگهان خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود. برای جلوگیری از خرابی مادربرد یا همان مین برد  بهتر است از کابل‌های اورجینال برای اتصال به تلویزیون استفاده کنید و از همه مهم‌تر اینکه حتماً از یک محافظ برق برای تلویزیون خود استفاده کنید تا جلوی آسیب وارد کردن نوسانات برق به تلویزیون را بگیرد.

  • خرابی برد پاور

به طور کلی به ندرت پاور تلویزیون در سال‌های اول خرید و استفاده از تلویزیون مشکل پیدا کرده و یا خراب می شود . این قطعه معمولا پس از چند سال استفاده از تلویزیون ممکن است دچار مشکلاتی شود یکی دیگر از علت های روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک خرابی برد پاور یا همان منبع تغذیه تلویزیون است. اصلی‌ترین دلیلی که موجب خرابی برد پاور تلویزیون می‌شود، نوسان برق است

اگر برد پاور دستگاه  دچار مشکل شود تلویزیون بدون جریان برق نمی‌تواند کار کند و ناگهان خاموش شده و دیگر روشن نمی‌شود تا زمانی که برد پاور آن تعویض گردد. بنابراین اکیداً توصیه می‌کنیم که از یک محافظ برق برای تلویزیون خود استفاده کنید تا هم از خرابی برد پاور هم خرابی برد اصلی این دستگاه جلوگیری کنید و مجبور نباشید برای تعمیر تلویزیون هزینه گزافی بپردازید اگر تلویزیون شما دیرتر از زمان عادی روشن می شود ممکن این مشکل مربوط به خرابی برد پاور دستگاه شما باشد تعمیر برد پاور یا منبع تغذیه نیاز به تخصص دارد 

تعمیر روشن نشدن تلویزیون پاناسونیک

اگر از تلویزیون پاناسونیک استفاده می‌کنید و با مشکلی در این دستگاه مواجه شدید دیگر لازم نیست تلویزیون غول پیکر خود را به مرکز تعمیرات ببرید تنها کافیست که با نمایندگی تعمیر تلویزیون پاناسونیک تماس بگیرید. پس از تماس شما با این مرکز تکنسین ‌های نمایندگی تلویزیون پاناسونیک به آدرس مورد نظر شما اعزام شده و خدمات عیب‌ یابی و تعمیرات حرفه ‌ای این دستگاه را به بهترین شکل ممکن در محل به شما ارائه می ‌دهند. با استفاده از خدمات عیب‌ یابی و تعمیرات تلویزیون پاناسونیک در محل می‌ توانید در زمان و هزینه خود به صورت چشم‌ گیری صرفه ‌جویی کنید. تمامی خدمات نمایندگی تلویزیون پاناسونیک همراه با گارانتی معتبراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

021-65116453